"ბიტები პირამიდებს აშენებენ" - Saphileaum-ის ახალი EP "Transpersonal Experience" - ის სრული განხილვა
ღმერთი თიხისგან ადამიანებს ძერწავდა და თიხის პატარა გამოუყენებელი ნაჭერი დარჩა:
- კიდევ რა გამოვძერწო ? - ჰკითხა შემოქმედმა.
- გამომიძერწე მე ბედნიერება - სთხოვა ადამიანმა.
უფალმა არაფერი უპასუხა, მხოლოდ დარჩენილი თიხის ნაჭერი კაცს ხელისგულზე დაუდო.
(ნაწყვეტი წიგნიდან "სიბრძნე მინიატურაში")
2021 წლის 27 თებერვალს, ქართულ მუსიკას კიდევ ერთი, არქაულ-მისტიკური სტილისტიკით გამორჩეული ალბომი დაემატა. ანდრო გოგიბედაშვილის (რომელიც ცნობილია Saphileaum, Farewell Warm Fields, Marquess Evergreen - ის სახელებით ქართულ მუსიკალურ სცენაზე) მორიგი EP სახელად "Transpersonal Experience" გამოვიდა ფრანგული ლეიბლის "Good Morning Tapes" მეშვეობით აუდიო-კასეტის სახით. ალბომი 6 კომპოზიციას შეიცავს. ალბომის ყდას ნათელი, ლურჯი ფერი დაკრავს, რომელიც სხვადასხვა სახის სიმბოლისტური ელემენტებით არის სავსე. ხე სიცოცხლის სიმბოლოა, ხოლო ექვსქიმიანი ვარსკვლავი (ერთ-ერთი ვარიანტით) სპირიტუალიზმის. ინსტრუმენტალებიც ამ მუსიკალურ სვლებს სწორ კომპლიმენტებს უკეთებენ.
ალბომის პირველ კომპოზიციას სახელად "Savar" ჰქვია. ტალღურ მოძრაობებს, ორკესტრულ-ქორალურ ხმებთან ერთად, შესავლის შემდეგ სივრცული სინთეზატორის ხმა ავსებს (რომელმაც სხვათაშორის "Feel So Good", მომაგონა, ინგლისური Acid Jazz ბენდის Jamiroquai-ის 2001 წლის ალბომიდან "Funk Odyssey", სადაც ასეთივე ეფექტით ივსება სივრცე). ამას ემატება ტრიბალური ელემენტები, რიტმული ქაოსი, რომელიც მელოდიურ ფორმასაც იღებს და მხოლოდ ცარიელი ხმათა ერთობლიობა არ არის. პერიოდულად ისმის ღვთაებრივ არსებათა ხმები, რომელთა ბგერებსაც ძველ დროში გადავყავართ.
ალბომი გრძელდება ინსტრუმენტალით სახელად "Kaf". აქ რიტმი მეტად არის გამოჩენილი მელოდიებზე. მას ძლიერი ბას-დრამის ხმა აქვს. იგი მოძრავი და უფრო კონკრეტულია. კომპოზიცია გაცილებით მინიმალისტური გახლავთ პირველ კომპოზიციასთან შედარებით. შთაბეჭდილება დაგრჩებათ, თითქოს მუსიკა ჩანჩქერის შიდა გამოქვაბულიდან ისმის.
მესამე კომპოზიციას "Ra" ჰქვია. ნილოსის მდინარესთან მდებარე პირამიდის მშენებლობას, ძველეგვიპტური მზის ღმერთი "რა" აკვირდება. "რაც" - ხომ მზეს ნიშნავს. მისი მზერა ბიტებს უყურებს, რომლებიც აგებენ ამ მონოლითურ კედლებს, ფონად კი ქორალი მღერის, რომელთა ხმაც პერიოდულად წყდება და მუსიკალური ბიტები (და ბითები) აგრძელებენ, ნილოსის ხმასთან ერთად სინქრონულ მოძრაობებს. ამ კომპოზიციაში რიტმი, მართლაც აფრიკულ სულიერებას ასახავს, რაც ძალიან საინტერესოდ და არქაულად ჟღერს.
Leave a Comment